Gdy podłączysz prostownik w samochodzie, możesz pomóc w ładowaniu akumulatora podczas pracy silnika. Jednak uszkodzony lub wadliwy alternator może powodować problemy i może nawet doprowadzić do rozładowania akumulatora. Na szczęście są pewne rzeczy, które możesz zrobić, aby naprawić ten problem i przywrócić baterię.
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest usunięcie śrub alternatora. Po usunięciu śrub, będzie można dostać się do prostownika. W zależności od pojazdu, trzeba będzie usunąć różne akcesoria, aby uzyskać dostęp do prostownika. Aby usunąć te akcesoria, można użyć ściągacza do kabli. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności podczas ściągania izolacji z kabli. Należy również uważać na wszelkie metalowe przedmioty, które mogą wejść w kontakt z przewodami.
Aby sprawdzić napięcie alternatora, będziesz potrzebował miernika. Dobry multimetr może być używany, ale można użyć testera obwodu, zbyt. Te narzędzia zazwyczaj mają klipsy aligatorskie na przewodach drutu. Podłącz jeden z przewodów do dodatniego przewodu miernika, a drugi do ujemnego przewodu miernika. Jeśli zobaczysz ciągłość na testerze, oznacza to, że prostownik działa prawidłowo.
Innym sposobem na sprawdzenie napięcia alternatora jest użycie źródła testowego o dużej mocy. Ten rodzaj testera pozwoli Ci monitorować wejście i wyjście alternatora, a także zdolność diody do przełączania między prądem zmiennym i stałym. To może być dużo zabawy w użyciu, ale uważaj na zwarcia. Mogą one być niebezpieczne i mogą uszkodzić twój multimetr.
Po podłączeniu klipsa aligatora do właściwego przewodu, będziesz musiał umieścić drugi koniec klipsa aligatora w odpowiednim miejscu na złączu. Przytrzymaj klips aligatorski na przewodzie przez około pięć sekund. Po tym czasie powinieneś zobaczyć, że klips aligatora świeci. W zależności od posiadanego multimetru, może być konieczne przytrzymanie przewodów przez dodatkowe dwie do pięciu sekund.
Zanim skończysz podłączać prostownik w samochodzie, sprawdź napięcie swojego alternatora. Sprawdź je za pomocą miernika testowego, a następnie porównaj wyniki z instrukcją producenta. Jeśli zauważysz odczyt poza oczekiwanymi zakresami, prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia alternatora.
Wadliwy lub uszkodzony prostownik może spowodować, że akumulator samochodowy padnie. Na szczęście możesz wymienić diodę i układ ładowania będzie mógł kontynuować pracę. Aby to zrobić, trzeba będzie odłączyć ujemny kabel od alternatora i ujemny kabel akumulatora od dodatniego kabla akumulatora.
Jeśli zauważysz jakiekolwiek oznaki zużycia lub uszkodzenia na płytce, najlepiej wymienić prostownik. Zazwyczaj płytka jest wykonana z mosiądzu lub stali i ma dwa oringi u podstawy. Używając szkła powiększającego, możesz sprawdzić, czy blok nie jest pęknięty.