Przedstawiamy artykuł, który jest owocem wspólnych działań z zrobietosam.com.pl

Jeśli jesteś właścicielem samochodu, to może już wiesz, że przekaźniki są używane do aktywacji lub wyłączenia akcesoriów elektrycznych w pojeździe. Urządzenia te pozwalają na łatwe sterowanie wieloma urządzeniami za pomocą tylko jednego przełącznika, co czyni je przydatnymi w wielu sytuacjach. Prawidłowo podłączony przekaźnik może poprawić wydajność układu elektrycznego, jednocześnie ograniczając straty mocy.

Przekaźniki samochodowe działają poprzez zasilanie cewki magnetycznej. Cewka wytwarza pole magnetyczne, które przyciąga mechaniczny styk sprężynowy. Styki zamykają się, gdy pole magnetyczne jest zwolnione, kończąc obwód i przekazując moc do akcesoriów. Aby obsługiwać przekaźnik samochodowy 12v, trzeba będzie podłączyć dwa dodatnie i ujemne przewody do cewki i styków. Możesz również dołączyć drugi przewód, aby dostarczyć zasilanie do akcesoriów.

Przekaźniki mogą być używane do sterowania szeroką gamą akcesoriów elektrycznych pojazdu, w tym światłami jazdy, systemami nawigacyjnymi, dodatkowym oświetleniem, klaksonami i głośniejszymi klaksonami. Na przykład, alarm może być zasilany z tego samego źródła +12V co stacyjka, ale może być również zasilany przez inny przekaźnik. Kiedy potrzebujesz dokonać zmiany statusu akcesorium, możesz użyć przekaźnika przełączającego, który jest dodatkowym urządzeniem, które może być użyte w miejsce przekaźnika make and break.

Możesz również dodać przekaźniki do każdego akcesorium z wyjściem. Wejścia i wyjścia różnych czujników i wbudowanej elektroniki również mogą być podłączone do Twojego przekaźnika. To Ty decydujesz, jak chcesz okablować swój przekaźnik, ale kilka podstawowych schematów jest powszechnie stosowanych.

Po pierwsze, musisz wybrać miejsce dla przekaźnika. Należy zachować jak najprostsze okablowanie. Pozwala to na umieszczenie przekaźnika w miejscu, w którym będzie najmniej narażony na uszkodzenie, a jednocześnie pozwoli na uzyskanie jak największej ilości obwodów. Ogólnie rzecz biorąc, przekaźniki są najlepiej zainstalowane w pobliżu akumulatora. Są one powszechnie spotykane pod deską rozdzielczą lub za kick panelami. Można je jednak zainstalować w dowolnym miejscu pojazdu, o ile ma się dostęp do odpowiedniego okablowania.

Aby ułatwić okablowanie przekaźnika, rozważ użycie bloku przekaźników. Przekaźniki te mogą być wbudowane w podwozie pojazdu, tworząc czysty i niezawodny wygląd. Pozwalają one również uniknąć ciężkiego okablowania.

Kolejną zaletą przekaźników jest to, że nie trzeba prowadzić wysokoprądowych przewodów i przełączników. Możesz dodać przekaźnik do każdego istniejącego przełącznika, który ma wyjście. Większość urządzeń akcesoriów samochodowych wymaga prądu o natężeniu ponad 20 amperów. Jest to duża moc. Ale jest łatwy w instalacji i jeśli trzeba zmienić przekaźnik, można go usunąć i zastąpić innym bez konieczności zabierania pojazdu do sklepu.

Na koniec będziesz musiał podłączyć przekaźnik do odpowiedniego źródła zasilania. Niektóre rodzaje przekaźników mogą być podłączone do gniazdek, podczas gdy inne są półprzewodnikowymi układami scalonymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *