Artykuł poniżej jest wynikiem inspirującej współpracy z rysunekrealistyczny.pl

Przekaźnik to urządzenie elektryczne, które może kontrolować obwód o dużym natężeniu prądu. Są one powszechnie stosowane w okablowaniu pojazdów. Odgrywają również rolę w sterowaniu przewodami elektrycznymi prądu zmiennego.

Okablowanie przekaźnika czteropinowego może być stosunkowo łatwe. W zależności od typu przekaźnika, który chcesz okablować, może być konieczne dokonanie pewnych dostosowań. Dobrze jest zrozumieć jak działa obwód przed przystąpieniem do pracy. Upewnij się również, że usunąłeś izolację z przewodów. Pozwoli to na zmniejszenie strat napięcia.

Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w przypadku przekaźnika jest to, że będzie on działał tylko wtedy, gdy samochód jest włączony. Aby zabezpieczyć okablowanie pojazdu przed potencjalnymi zagrożeniami, powinieneś podłączać go tylko do źródeł dodatniego napięcia. Normalnie, napięcie jest dostarczane przez bezpiecznik, który chroni przewody przed nadmiernym prądem. Jeśli używasz przekaźnika dla świateł wstecznych, to samo dotyczy. Podobnie przekaźnik dla reflektorów jest skuteczny tylko wtedy, gdy jest w stanie obsłużyć duży prąd.

Istnieją dwa rodzaje przekaźników, normalnie otwarte i normalnie zamknięte. Oba mogą być wykorzystywane do różnych celów. Przekaźnik normalnie otwarty jest często używany do aktywacji akcesoriów lub do zapewnienia przełączalnego zasilania. W tym przypadku cewka zostanie włączona po naciśnięciu przełącznika. Analogicznie, normalnie zamknięty przekaźnik wyłączy się, gdy przełącznik nie zostanie naciśnięty.

Jeśli chcesz okablować czteropinowy przekaźnik dla świateł wstecznych, będziesz potrzebował bezpiecznika i przełącznika światła. Będziesz musiał również podłączyć źródło dodatnie z akumulatora do obwodu cewki przekaźnika. Dodatkowo musisz wiedzieć jak okablować przekaźnik 12V, ponieważ większość z nich jest okablowana w ten sposób.

Jednym z najczęstszych powodów wymiany obwodu na przekaźnik jest poprawa jego wydajności. Kiedy przekaźnik zastępuje obwód, jest w stanie kontrolować wysoki prąd, który wcześniej był przepuszczany przez obwód. Podczas gdy obwód został zaprojektowany do obsługi tego konkretnego prądu, przekaźnik może go włączyć lub wyłączyć na podstawie sygnału. Użycie przekaźnika w miejsce tradycyjnego przełącznika może zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie.

Chociaż dobrym pomysłem jest nauczenie się, jak okablować przekaźnik 12V, nie jest to tak trudne, jak może brzmieć. Większość przekaźników jest okablowana w obu kierunkach, ale istnieje kilka wyjątków. Na przykład, przekaźnik przeznaczony do przełączania klaksonu jest zwykle podłączony z dodatnim czerwonym przewodem. Nigdy jednak nie należy podłączać czerwonego przewodu do ruchomego elementu silnika.

Oprócz zwykłego przekaźnika, istnieje kilka innych urządzeń elektronicznych, które należy rozważyć podczas okablowania samochodu. Podwójny przekaźnik klaksonu to świetna opcja dla tych, którzy chcą mieć zarówno klakson, jak i podświetlany przycisk. Inną cechą, której należy szukać, jest przekaźnik zmiany. Jest to urządzenie, które może zastąpić przełącznik make and break.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *