Gdy chcesz podłączyć inwerter do akumulatora samochodu, musisz upewnić się, że wykonasz kilka ważnych kroków. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że napięcie falownika jest takie samo jak napięcie akumulatora Twojego samochodu. Jest to ważne, ponieważ jeśli wejście inwertera jest zbyt niskie, może wyłączyć akumulator.
Zanim zaczniesz podłączać falownik do akumulatora samochodu, warto upewnić się, że masz odpowiedni bezpiecznik i odłącznik akumulatora. Jeśli nie wiesz, jak zainstalować te urządzenia, warto skonsultować się z profesjonalnym instalatorem. Ważne jest również, aby zrozumieć okablowanie swojego falownika i okablowanie swojego samochodu. Inwertery mogą być skomplikowane i jeśli nie będziesz postępował zgodnie z instrukcjami prawidłowo, możesz narazić swój samochód na niebezpieczeństwo.
Będziesz musiał znać typ kabla, którego użyjesz do połączenia przetwornicy z akumulatorem. Jeśli instalujesz mały falownik, będziesz potrzebował grubości, która jest odpowiednia dla długości przewodu, który planujesz uruchomić. Dobrą zasadą dla tego typu instalacji jest użycie najwyższej jakości drutu miedzianego.
Upewnij się, że przewód jest izolowany. Luźne połączenia mogą spowodować nadmierną utratę napięcia lub pożar elektryczny. Ponadto, najlepiej jest użyć bezpiecznika klasy T, aby chronić okablowanie. Bezpieczniki te pozwolą Ci bezpiecznie podłączyć dodatnie i ujemne końcówki przetwornicy do akumulatora.
Po podłączeniu przewodów dodatnich i ujemnych, należy połączyć je ze wspólnym podłożem. Użyj 12-gauge, izolowanego drutu, aby połączyć dodatnie i ujemne zaciski falownika z podwoziem akumulatora. W przypadku kabli dodatnich i ujemnych, należy stosować te same kolory falownika i akumulatora. Uważaj, aby nie mieszać różnych kolorów. Mieszanie kolorów może być niebezpieczne, ponieważ może spowodować pożar elektryczny.
Następnie będziesz musiał podłączyć wejście DC inwertera do akumulatora. Możesz to zrobić podłączając je do dodatniej szyny akumulatora i ujemnej szyny. Jeśli nie ma potrzeby monitorowania stanu naładowania akumulatora, można ominąć szynę zbiorczą. Nie jest to jednak zalecane, ponieważ może stanowić zagrożenie pożarowe. Zamiast tego można zmodernizować szynę zbiorczą i sprawić, by była w stanie obsłużyć prąd z falownika.
Następnie należy podłączyć dodatni koniec przewodu zasilającego falownika do dodatniego bieguna akumulatora, a ujemny koniec do ujemnego bieguna akumulatora. Podłączając przewody dodatnie i ujemne falownika, dobrze jest je bocznikować. Bocznik zapewni dodatkową ścieżkę dla przewodów ujemnych. Inną opcją jest użycie podwozia pojazdu jako przewodu ujemnego z powrotem do akumulatora.
Po zakończeniu podłączania falownika do akumulatora, należy sprawdzić akumulator, aby upewnić się, że jest on w stanie dostarczyć potrzebną moc. Istnieje kilka różnych wskaźników, które należy sprawdzić, w tym zielone światło LED wskazujące, że przetwornica działa prawidłowo.