Kierunkowskaz to świetny sposób na zwrócenie uwagi przejeżdżających kierowców. Sztuką jest upewnienie się, że masz sprawny kierunkowskaz zanim wyruszysz w drogę. Jeśli masz niesprawny kierunkowskaz, może to być oznaką poważniejszego problemu. Należy zlecić profesjonaliście sprawdzenie pojazdu, aby upewnić się, że praca została wykonana prawidłowo.
Jeśli chodzi o kierunkowskazy, najlepszym sposobem jest zastąpienie obecnych żarówek elektronicznym przekaźnikiem flashera. Urządzenia te posiadają niewielki obwód wewnętrzny, który pozwala im na sterowanie światłem kierunkowskazów. To nie tylko poprawi jakość świateł, ale także oszczędzi Ci wielu kłopotów.
Prawdę mówiąc, elektronika kierunkowskazu nie jest aż tak skomplikowana. W rzeczywistości, są one tak łatwe do wymiany, jak para reflektorów. Kiedy już dobrze opanujesz okablowanie, możesz być na dobrej drodze do nowego, błyszczącego światła.
Jedną rzeczą do zapamiętania, gdy próbujesz okablować ledowy kierunkowskaz jest to, że obwód jest oceniany dla konkretnego obciążenia. Na przykład, czerwony i niebieski przewód na kierunkowskazie powinny być uziemione do ramy samochodu, ale nie do metalowej powierzchni samego samochodu. Podobnie, białe i czarne przewody lusterka wstecznego powinny być uziemione do wewnętrznej strony tylnej szyby. Użycie odpowiednich podstaw zminimalizuje szansę na nieprawidłowe działanie światła.
Jeśli jednak masz samochód z wyższej półki, możliwe, że zająłeś się już najprostszymi zadaniami. Na przykład, możesz mieć ciągłą pętlę 12v przez podest instrumentów. Nie będziesz w stanie zainstalować żarówki LED bez gruntownego remontu wiązki przewodów kierunkowskazów.
Jeśli masz bardziej nowoczesne BMW, możesz być pewien, że obwód kierunkowskazów Twojego pojazdu został zmodernizowany. Możesz być zaskoczony, że projekt elektryczny zmienił się w modelach z 1981 roku. Chociaż konstrukcja pozostaje taka sama, przekaźniki są inne, a sama żarówka jest nieco inna.
Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest fakt, że obwody elektryczne kierunkowskazów i świateł hamowania BMW łączą się poprzez jeden kierunkowskaz. Stąd wspomniana wcześniej oma mumia nie jest do końca tak efektowna jak może się wydawać.
Są też takie pojazdy, które mają osobne przekaźniki flashera dla świateł kierunkowych i awaryjnych. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania przy okablowaniu kierunkowskazu LED jest to, że zapalony kierunkowskaz nie oznacza, że będzie działał. Raczej żarówka może umrzeć. Tak więc, jeśli twój pojazd jest zabytkowym BMW, to może być lepszym pomysłem, aby wymienić staromodną żarówkę na bardziej nowoczesny model.
Podczas gdy wyżej wymieniony układ jest świetnym początkiem, nadal jest to dobry pomysł, aby mieć mechanika spojrzeć. Niektóre samochody będą miały przypadkowy bezpiecznik, który może być powodem problemów z kierunkowskazami.