Przekaźnik rozrusznika jest podstawowym elementem układu zapłonowego, który działa w celu zmniejszenia prądu potrzebnego do uruchomienia silnika. Po przekręceniu kluczyka cewka magnetyczna wewnątrz przekaźnika wciąga solidny przełącznik stycznikowy. Siła magnetyczna wytwarza elektromagnes, który porusza armaturę. Dodatkowo jest to wyłącznik obwodu, zmniejszający ilość prądu potrzebnego do uruchomienia silnika.

Normalnie przekaźnik rozruchowy ma cztery zaciski: dwa duże przewody, które przenoszą napięcie akumulatora i mały, który jest uziemiony. Jeden z tych mniejszych zacisków jest zawsze podłączony do ujemnego bieguna akumulatora, a drugi do ramy lub wyłącznika zapłonu. Jednak niektóre rozruszniki mają tylko trzy zaciski. Jeśli instalujesz nowy przekaźnik na skuterze, upewnij się, że wiesz, co robi każdy z zacisków.

Przed podłączeniem przekaźnika należy upewnić się, że okablowanie jest prawidłowe. Aby to zrobić, należy sprawdzić polaryzację przewodów. Należy również podłączyć przewód o odpowiedniej grubości. Grubość drutu zależy od wielkości pojazdu.

Gdy okablowanie jest prawidłowe, należy zainstalować przekaźnik. Powinien on zostać wciśnięty do skrzynki bezpieczników. Upewnij się, że piny na nowym przekaźniku pasują do szczelin na skrzynce bezpieczników. Dzięki temu przekaźnik rozrusznika będzie działał prawidłowo.

Sprawdzenie przekaźnika rozrusznika jest rutynowym zadaniem konserwacyjnym dla każdego właściciela samochodu. Możliwe jest, że przekaźnik zawiódł z powodu skorodowanego połączenia przewodów lub zwarcia. Za pomocą woltomierza cyfrowego zmierzyć opór między zaciskami 30 i 87. Jeśli opór jest większy niż 1 om, wymień przekaźnik.

Do przetestowania przekaźnika można również użyć drutu zworki. Połącz dodatnie i ujemne zaciski akumulatora drutu zwory. Następnie przytrzymaj elektrodę w dobrym miejscu na ramie.

Rozruszniki zazwyczaj działają na zasadzie wszystko albo nic, co oznacza, że jeśli przekaźnik jest w złym położeniu, silnik nie ruszy. Gdy tak się stanie, może to spowodować uszkodzenie koła zamachowego napędu, układu rozruchowego i silnika rozrusznika. Niektóre rozruszniki intersują bezpiecznik, aby zapobiec takiej sytuacji.

Należy również rozważyć wymianę przekaźnika rozrusznika, jeśli nie działa. Wiele osób uważa, że problem leży po prostu w samym przekaźniku, ale może to być poważniejsza sprawa. Często przekaźnik rozrusznika jest uszkodzony przez korozję, lub przez zanieczyszczenia, które dostają się do urządzenia.

Jeśli nie jesteś pewny swojej zdolności do zainstalowania nowego przekaźnika na skuterze, możesz zatrudnić mechanika. Będą oni w stanie wykonać pracę szybciej i sprawniej. Zazwyczaj koszt elementów i części będzie wynosił około 50 dolarów.

Przekaźnik rozrusznika to proste urządzenie elektryczne, które ma niewiele ruchomych części. Jednak nadal istotne jest, aby sprawdzić urządzenie pod kątem usterek. Chociaż nie jest konieczna pełna wymiana, należy upewnić się, że przekaźnik jest w dobrym stanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *