Jeśli masz problem z uruchomieniem motocykla, pierwszą rzeczą, którą należy sprawdzić jest akumulator rozruchowy. Ważne jest, aby był on w pełni naładowany. Możesz również włączyć reflektor lub użyć przełącznika na kierownicy, aby wprowadzić więcej prądu do akumulatora.

Prostownik to urządzenie, które zamienia prąd zmienny generatora na prąd stały. Jest to często najlepszy sposób, aby upewnić się, że Twój akumulator ma niezbędne napięcie do uruchomienia silnika. Jednak zły prostownik może uniemożliwić uruchomienie silnika. Ponadto, zły regulator może spowodować szybkie rozładowanie akumulatora. Skąd więc możesz wiedzieć, czy Twój akumulator jest zdrowy? Na szczęście można go monitorować za pomocą testu obwodu ładowania.

W zależności od modelu pojazdu istnieją różne sposoby sprawdzenia stanu naładowania akumulatora. Jednym z najprostszych jest sprawdzenie napięcia na fioletowym przewodzie prostownika regulatora. Innym jest zaopatrzenie się w bezpośredni adapter napięcia i sprawdzenie napięcia przewodów obwodu ładowania.

Oprócz sprawdzenia napięcia fioletowego przewodu, można również sprawdzić rezystancję pozostałych dwóch przewodów obwodu. W idealnym przypadku chcesz zobaczyć mniej niż jeden om. Jako zasada, grubsze przewody mogą obsługiwać wyższe amperaże. A jeśli ładowarka jest wyposażona w diodę, powinieneś być w stanie uzyskać całkiem dobry pomysł, w którym kierunku płynie prąd.

Być może będziesz w stanie określić, na czym polega Twój problem, po prostu patrząc na woltomierz akumulatora. Gdy napięcie wyjściowe jest wyższe niż moc znamionowa układu ładowania, powinieneś zauważyć niewielki wzrost natężenia prądu. Z drugiej strony, jeśli napięcie akumulatora jest niższe niż moc znamionowa, powinieneś zauważyć znaczny spadek.

Inne komponenty Twojego układu ładowania to regulator/prostownik napięcia i urządzenie zdalnego sterowania. Każdy z tych komponentów ma swoją nazwę i wykonuje określone zadanie.

Regulator jest jedną z najważniejszych części układu ładowania pojazdu. Awaria regulatora/prostownika napięcia może doprowadzić do rozładowania akumulatora, a w konsekwencji do uszkodzenia silnika. Stanowi on również zapasowe źródło zasilania, gdy nie działa rozrusznik.

Aby w pełni wykorzystać możliwości systemu ładowania Twojego motocykla, musisz zrozumieć, jak działają poszczególne elementy. Są pewne oczywiste rzeczy, które możesz zrobić, jak instalacja alternatora i rozrusznika. Ale będziesz musiał wykonać nieco więcej pracy, aby właściwie utrzymać swój system. Konkretnie, będziesz musiał sprawdzić napięcie rozrusznika i alternatora. Sprawdzenie tych elementów to najszybszy sposób na uniknięcie problemów.

Uzyskanie jak największej korzyści z procesu ładowania Twojego motocykla nie jest wcale takie trudne. Zasadniczo musisz mieć tylko odpowiednie narzędzia i właściwe informacje. Chociaż poniższy przewodnik nie jest wyczerpującą listą, powinien dostarczyć kilku najważniejszych kroków, które należy podjąć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *