Jeśli masz problemy ze światłem stopu lub przekaźnikiem kierunkowskazów, musisz sprawdzić, czy jest on zasilany. Może się okazać, że uszkodzony jest sam przełącznik lub uszkodzony jest zespół przekaźnika. Można to stwierdzić, testując obwód przy włączonym zapłonie i wciśniętym pedale hamulca. Alternatywnie można również sprawdzić obwód poprzez umieszczenie zworki pomiędzy obwodem a dobrym uziemieniem.
Niektóre samochody mają bardziej skomplikowane okablowanie kierunkowskazów niż inne modele. Na przykład, niektóre mają żarówki z dwoma żarnikami, które spełniają trzy funkcje. Dzięki temu światła migają szybciej, co przyciąga uwagę. Inne pojazdy mają pojedynczą żarówkę z wieloma żarnikami. W takim przypadku można użyć prostego przełącznika do obsługi tylko jednej funkcji w danym czasie.
We wczesnej produkcji światła stopu działały na pojazd. Za pomocą przełącznika kierunkowskazów obwód światła hamowania jest połączony z obwodem kierunkowskazów. Jednak obwód światła hamowania w systemach sekwencyjnych jest podłączony inaczej niż standardowy obwód kierunkowskazów. Częstym problemem w tych pojazdach jest to, że uszkodzony przełącznik świateł stopu może spowodować awarię światła hamulca.
Obwód kierunkowskazów otrzymuje swoje zasilanie z kluczyka zapłonu. Następnie przepływa ono przez termiczny spryskiwacz. Obwód ten posiada dwa oddzielne przewody: przewód światła pozycyjnego i przewód sterowania hamulcem. Te dwa przewody idą do dwóch tylnych żarówek, natomiast przewód sterowania hamulcem łączy się z lewym tylnym światłem hamowania.
Światła kierunkowskazów muszą działać w trybie migającym. Można to zrobić poprzez odłączenie przewodu światła hamulca i splatanie go z szarym / czarnym przewodem przełącznika sygnału. Spowoduje to natychmiastowe anulowanie żarówek. Gdy światło hamulca jest wyłączone, nie ma to wpływu na migacze awaryjne.
W niektórych pojazdach lampa kierunkowskazu nie jest przymocowana do deski rozdzielczej. Zamiast tego, lampka kierunkowskazu jest podłączona do wspólnego zacisku na module flashera. Wówczas wszystkie lampki kierunkowskazów będą migać w przypadku zagrożenia.
Większość nowszych pojazdów ma bardziej skomplikowane podejście do włączania kierunkowskazów. Oprócz przełącznika, do uzupełnienia obwodu wymagany jest przekaźnik kierunkowskazów. Przekaźnik ten jest zasilany, gdy wyłącznik zapłonu jest ustawiony w pozycji ACC. W tym momencie styki zamykają się, aby zapalić światło kierunkowskazu. Tak długo jak światła są w trybie migania, będą działać.
Innym częstym problemem związanym z kierunkowskazami sekwencyjnymi jest to, że uszkodzony przełącznik świateł stopu powoduje awarię światła hamowania. Może to być spowodowane wadliwym połączeniem masy, przerwanym przewodem światła hamowania lub niewłaściwie zaizolowanym przewodem prowadzącym od przełącznika do przekaźnika. Aby zdiagnozować tego typu problem, należy przeprowadzić oględziny okablowania. Po wykluczeniu wszelkich świateł zewnętrznych, które mogą działać nieprawidłowo, można przejść do schematu elektrycznego.
W większości przypadków schemat elektryczny zespołu kierunkowskazów znajduje się w opakowaniu z taśmą lub z tworzywa sztucznego. Schemat ten jest schematem urządzenia. Chociaż niektóre pojazdy mają różne modele, podstawowa koncepcja pozostaje taka sama.