Prezentowany materiał jest efektem współpracy z wolf-majster.pl

Kierunkowskaz Volkswagena jest istotnym elementem wyposażenia bezpieczeństwa Twojego pojazdu. Podczas gdy wadliwie działający przełącznik lub padnięta żarówka mogą być poważną uciążliwością, wymiana nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Na szczęście wymiana kierunkowskazów w Twoim pojeździe jest łatwa, jeśli wykonasz kilka prostych kroków.

Po pierwsze, musisz dostać się do kierownicy. Aby to zrobić, będziesz musiał poluzować dwie śruby znajdujące się w tylnej części obudowy przełącznika kolumny kierownicy. Po wykonaniu tych czynności, będziesz mógł ściągnąć kierownicę. To nie jest dla słabego serca, choć. Będziesz chciał być wyśrodkowany w kierownicy, aby uniknąć uszkodzenia zespołu, więc nie bądź zaskoczony, jeśli będziesz musiał kołysać się w przód i w tył. Jednak powinieneś być w stanie usunąć go bez złamania.

Następnie, będziesz chciał spojrzeć na kolumnę kierownicy, aby zobaczyć, co cały szum jest o. Sam przełącznik kierunkowskazów ma sześć przewodów do niego. Każdy z nich jest przeznaczony do powiedzenia ICC, aby migać odpowiednie światło. Jeśli masz zainstalowany włącznik świateł awaryjnych, powinieneś zobaczyć wspomniany wcześniej pomarańczowy przewód.

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie kolumny kierownicy pod kątem luźnego połączenia lub przerwania połączenia. Wygięty lub zużyty pierścień kontaktowy może być oznaką, że Twój pojazd cierpi na uszkodzenie piasty koła. Aby uczynić zadanie mniej traumatycznym, rozważ użycie cienkiego paska folii miedzianej jako tymczasowej naprawy.

Aby wymontować przełącznik świateł awaryjnych, oprócz kierownicy, należy odkręcić jeszcze dwie śruby. W przypadku Super Beetle, aby dostać się do przełącznika, będziesz musiał odkręcić śruby mocujące rurę kolumny kierowniczej. Po ich odkręceniu będziesz miał dostęp do przełączników kierunkowskazów i świateł awaryjnych.

Aby prawidłowo zainstalować nowy przełącznik, będziesz musiał zdemontować przełącznik świateł awaryjnych i zastąpić go sprawnym urządzeniem. Jeśli chodzi o to, jak to zrobić, instrukcja obsługi powinna być twoim przewodnikiem do tego zadania. Po wymontowaniu wyłącznika awaryjnego możesz skupić swoją uwagę na przełącznikach kierunkowskazów i wycieraczek. Przed rozpoczęciem pracy należy zapoznać się ze schematem elektrycznym, ponieważ niektóre systemy różnią się od siebie. Nie zapomnij również sprawdzić, czy nie ma wadliwego połączenia przewodów lub złej wtyczki. Pamiętaj, aby w razie potrzeby poprowadzić zasilanie do odpowiedniego punktu dystrybucyjnego.

Oprócz kolumny kierownicy, musisz poświęcić kilka minut na sprawdzenie okablowania pod kątem oczywistych uszkodzeń. Te malutkie druciki mogły się wślizgnąć do pierścienia klaksonu lub zostały odłączone. Nie zapomnij sprawdzić przełączników kierunkowskazów i wycieraczek pod kątem oznak zużycia.

Jest jeszcze kilka innych rzeczy, które warto wziąć pod uwagę, gdy jesteś przy tym. Sprawdź instrukcję obsługi VW, aby dowiedzieć się więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *