Rozrusznik jest istotną częścią układu zapłonowego. Nieprawidłowe podłączenie przewodów może spowodować awarię całego układu elektrycznego. Ponadto może uszkodzić Twoje przełączniki i inne elementy elektroniczne. Zwiększa również ryzyko uszkodzenia silnika. Warto więc poświęcić trochę czasu na montaż rozrusznika.
Rozruszniki składają się z trzech części: silnika, cewki i przewodów. Jednak nie wszystkie są takie same. Niektóre mogą być zaprojektowane z trzema, podczas gdy inne mają cztery lub więcej. W przypadku rozruszników, które mają trzy zaciski, należy podłączyć cieńsze przewody do mniejszych metalowych zacisków kołkowych.
Ponadto, powinieneś użyć odpowiedniego przewodu gauge do pracy. Przewód AWG 4 jest idealny, ponieważ może obsługiwać połączenie wysokiego napięcia z akumulatora samochodu. Alternatywnie, można użyć drutu zapasów. Upewnij się jednak, że wybierasz właściwy, ponieważ może on wpłynąć na wydajność.
Najpierw należy połączyć dodatnie i ujemne zaciski rozrusznika. Zwykle robi się to poprzez odłączenie przewodów akumulatora. Powinieneś również użyć drutu o odpowiednim przekroju, ponieważ nie chcesz doprowadzić do zwarcia akumulatora lub przepalenia bezpiecznika.
Podłącz przewody zgodnie z etykietami na złączach. Małe zaciski są zwykle oznaczone literą. Czyli zacisk „S” lub „start” służy do podłączenia stacyjki, zacisk „B” lub „akumulator” do podłączenia przewodu dodatniego akumulatora, a zacisk „M” lub „silnik” do podłączenia przewodu rozrusznika.
Aby ułatwić sobie pracę, użyj taśmy maskującej do oznaczenia każdego przewodu. Należy również pamiętać, że rozrusznik może być ciężki do utrzymania w jednej ręce. Dlatego, jeśli jesteś początkujący, możesz chcieć podnieść swój pojazd, aby zainstalować przewody.
Po odłączeniu przewodów od akumulatora, nadszedł czas na ich montaż. Uważaj, aby nie przytrzasnąć rękami żadnych przewodów. A jeśli Twój samochód jest pojazdem wyścigowym, nie bój się nie spieszyć. Pamiętaj, że nie wystarczy wiedzieć, jak podłączyć rozrusznik; musisz go również przetestować, aby sprawdzić, czy działa prawidłowo.
Zgodnie z ogólną zasadą, rozrusznik jest najważniejszym elementem elektrycznym w Twoim samochodzie. Nie jest on najtrudniejszy w montażu, ale powinieneś zwrócić uwagę na okablowanie. W przeciwnym razie możesz skończyć z uszkodzoną cewką lub złym rozrusznikiem. Dodatkowo, możesz natknąć się na problemy, których nie da się łatwo zauważyć.
Wreszcie, mały zacisk obwodu sterowania rozrusznika jest dobrym miejscem do rozpoczęcia. Możesz zamontować mały przewód na obudowie przekaźnika, lub użyć go do podłączenia przełącznika kluczykowego.
Oczywiście wszystko to nie oznacza, że powinieneś zostawić swój rozrusznik bez nadzoru. Musisz wykonywać na nim okresowe przeglądy. Twój rozrusznik powinien być również sprawdzony pod kątem wadliwego przełącznika lub innego problemu. Jedną z najważniejszych funkcji rozrusznika jest pomoc w rozruchu samochodu. Jeśli Twój rozrusznik nie działa, rozważ jego wymianę na nowy model.